Kolor żywności informuje nas o zawartych w niej substancjach, a także o korzyściach, jakie nam przynosi. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie warzywa zawierają dużą ilość witamin i składników odżywczych dla naszego organizmu, przy czym białe warzywa są szczególnie bogate w potas, błonnik, magnez i witaminę C. Każdy z nich ma inne właściwości.

Zalety rzodkiewki

Rzodkiewkę można uznać za jedno z najbardziej pełnowartościowych białych warzyw, ponieważ zawiera dużo witaminy C, jest przeciwutleniaczem i wspomaga drenaż wątroby. Stymuluje produkcję żółci, pomagając w usuwaniu odpadów. Jest również bardzo niskokaloryczny. Podobnie jest z grzybami, które są idealne w dietach oczyszczających i bogate w błonnik.

Zalety cebuli

Cebula dostarcza nam również sporej dawki kwercetyny, substancji, która pomaga zapobiegać rakowi jelita grubego. Ma również działanie moczopędne i pomaga w oczyszczaniu organizmu, regulując funkcje żołądka. Również kapusta ma również właściwości moczopędne i jest zalecana osobom cierpiącym na cukrzycę, dnę moczanową i otyłość.

Zalety białych szparagów

Białe szparagi to jedno z najczęściej spożywanych białych warzyw. Zapobiegają zaparciom, a niska zawartość węglowodanów sprawia, że są idealne dla osób stosujących diety odchudzające i osób z cukrzycą. Kalafior ma również niską zawartość węglowodanów i jest dobrym źródłem błonnika oraz witaminy K, która pomaga utrzymać zdrowe i mocne kości.

Zalety czosnku

Czosnek jest ważnym przeciwutleniaczem, który chroni nasz organizm przed wolnymi rodnikami. Obniża również poziom cholesterolu, zapobiegając jego przyleganiu do tętnic, oraz reguluje ciśnienie krwi.

Zalety rzepy

Rzepa jest bardzo korzystna w walce z rakiem, a ponadto jest bardzo niskokaloryczna i łatwo ją wprowadzić do wielu przepisów.

Jak widać, korzyści płynących ze spożywania białych warzyw jest wiele, dlatego warto je spożywać.